Wednesday, November 14, 2007

Tre exempel på varför alla tankar som börjar med ”Äh” aldrig slutar bra


1. När jag var 15 och Stefan Widenholms mamma förklarade att det inte är nån bra idé att gå ut i minusgrader med blött hår, för att man kan få bihåleinflammation. Jag tänkte: ”Äh, det e väl samma skitsnack som att man inte får simma direkt när man har ätit”.
Året därpå fick jag diagnosen kronisk sinusit.

2. Efter fjärde misslyckade uppkörningen som nittonåring: Jag tänkte: ”Äh, jag skiter i det här så länge och försöker igen nästa år.”
Jag tog körkort när jag var 39.

3. Nyss tog jag - med viss tveksamhet, eftersom det inte såg så gott ut - ett päron ur fruktskålen på jobbet. Jag tänkte: ”Äh, hur äckligt kan ett päron va?”
Och så var det ett äckligt päron.

5 comments:

Anonymous said...

äh, jag slänger de där pinnarna lite senare. så hamnar de i en kartong i en 6rummare på söder

äh, jag skänker lite pengar till rädda barnen. så slutar det med att man står och kastar skor på en uteliggare.

äh, det blir nog bra ska du se....

puss
tesso

Anonymous said...

haaa haaa haaaaaaaaa!!!!
Ibland är du riktigt bra ;)

Erik Ahrnbom said...

Så sant, Jonas. Samma grundinställning kan även generera tanken "allvarligt, vad kan hända?". Och sen sitter man där på en bakgata i Barcelona med en italiensk stilett i låret och länsade fickor.

Peter Barlach said...

väldigt roligt!

Anonymous said...

Mjau, som Flotta Malm skulle sagt.