Sunday, November 18, 2007

Tyg & Jag




Strax efter krig och barnmisshandel kommer tygaffärer som god trea över saker jag hatar. Tygaffärer är så trååååååkiga. Det är liksom bara...tyg och "Jaha, hur många meter tyg ska det vara då? Jaha, soffa som ska kläs om?" Jag somnar nästan nu när jag skriver tyg för att tyg är så tråkigt. Och kolla bilden! Ett TYGVARUHUS!!!!!!!! Som om inte tygaffär vore illa nog. Det här är ett helt varuhus. Tänk er: Typ hela NK, fyllt till bredden och på längden med tyg, tyg och ännu mera tyg.

6 comments:

Anonymous said...

Vet du Jonas, du har såååå rätt. Tyg är så tråkigt. Och det konstiga är att jag har jobbat med inköp av kläder i flera år, då pratar man mycket materiaaaaaal och kvaliteeeeeet. Så jävla trist. Gissa om jag är nöjd över mitt nya jobb som datanörd?

Lagerström said...

skönt att få det verifierat av ett proffs

Anonymous said...

Otyg, helt enkelt.

Erik Ahrnbom said...

Tygaffären är som det stora konstmuseet i den stora staden man besöker. Man går in, sedan blir man omedelbart kissnödig, törstig och bedövande sömnig.

Anonymous said...

Jaså du smyger omkring i tygaffärer. Manligt värre. Tack för besöket, grabben. Visste väl att Miriam skulle locka fram din bästa sida.

Äh. Jag länkar vidare. Doris älskar länkar. Jag döljer dem överallt i inläggen. Det är lika bra. Som en godisskål med de godaste godisarna på botten....

här till exempel, här har du en länk som jag lämnat helt öppen. Jag provar att leva lite farligt helt enkelt.
http://sadoris.blogspot.com/search?q=l%C3%A4nka

Anonymous said...

Förresten är det DU som döpt min blogg till Stefan. Du sa att jag skulle bli tråkig närsomhelst och hitta en Stefan att hänga med. Det hade du tydligen rätt i.

Han är skittråkig. Jag är skitkul. Alla killars drömtjej, men det fattar ju bara jag.

(Herregud vad nära det var att jag gjorde en smajly nu. Vad är det som håller på att hända? Facebook flyttar fingrarna från tangenterna med bokstäver på till de med små kolon och paraneteser.)

Nä nu skiter jag i det här och tar ett glas rött.