Thursday, November 15, 2007

blogglall


Jag gillar när bloggkommentarerna blir till lall. Min gode vän Erik Ahrnbom har en rolig blogg som heter erikahrnbom.blogspot.com. Jag skrev till honom att man skulle kunna tro att bloggen tillhör en kvinna av tjeckiskt ursprung som velat försvenska sitt namn: Erika Hrnbom.
Erik svarade att Erika kunde vara gift med en man som heter Ove, men hon uttalar hans namn "Åve".
Roligt.

(I Eriks blogg finns f ö ett av dom roligaste blogginlägg jag läst. Helt i klass med Peters "Det är din fru som är våt".
Eftersom jag är ett mongo kan jag inte länka till inlägget, men det skrevs den 1 nov och heter "Jeans & Juice" och handlar om urin och Sven Wollter.)

9 comments:

Anonymous said...

att hon kan ju lika gärna länka och sluta låtsas. Varsågod Jonas. Här är länken.

Anonymous said...

att hon kan ju lika gärna länka och sluta låtsas. Varsågod Jonas. Här är länken.

Lagerström said...

?

Lagerström said...

alltså, var är länken?

Anonymous said...

Klicka på den blå texten "doris", sötnos.

Anonymous said...

haha. så länkar jag hela tiden. vad mycket du måste missat...

Erik Ahrnbom said...

Tack snälla du som skriver så uppskattande! Och fin bild och allt!

Erik Ahrnbom said...

Jag har lärt mig hur man länkar av godiva, serru! så här, man markerar texten som man vill ska bli fint blågrå och som läsaren ska klicka på för att komma vidare, sen klickar man på den där symbolen uppe i verktygsmenyn som ser ut som en kringla/länk, då dyker det upp ett fönster i viket man skriver in adressen som man vill länka till. Tryck ok. klart. Coolt va?

Anonymous said...

tss, i min generation lär man sig det här innan man lär sig alfabetet.
Så vad var det nu.. Alt, Back, Ctrl, Delete, End,...

Jasmine