Wednesday, November 26, 2008

Aldrig har ett inlägg varit jobbigare att skriva. Men världen måste få veta.



Jag har ju två idoler. Mycket skiljer dom åt; Axl har inte en susning om var Susanne står och gestikulerar, Thåström har aldrig bitit en bernsvakt i benet, Axl har aldrig tillägnat Gurra en låt, Thåström har aldrig klivit av en buss iklädd keps och halmstrå.
Men två saker förenar dom. Det första är att dom helt har slutat ge intervjuer. Detta brukar förklaras med integritet, galenskap eller nåt annat coolt. Min stora oro är att det kanske är så enkelt att deras superhemliga hållning bara har med en sak att göra: Ingen av dessa giganter vill ha några frågor om håret.
Axl har jättekonstiga, omoderna röda dreads (tror f ö att röda dreads aldrig varit moderna).
Thåström har dom senaste åren omgetts av ihärdiga tupérykten och bär alltid, alltid huvudbonad nuförtiden.
(Min enda tröst: Axl bar en gång en t-shirt med texten "Kill your idols")

6 comments:

Anonymous said...

Funny!

Arneby said...

När jag stod i hörnet Östgötagatan/Bondegatan och pratade med Per Odeltorp förra sommaren kom Jocke körandes i en bil. Han parkerade och kom fram och hälsade fullt normalklädd för SoFo och hade alls ingen huvudbonad. Jag tror han numera trivs bra med att vara Svenne mellan spelningarna. Precis som Odeltorp som nyligen passerat 60 bast - det du!

Peter Barlach said...

Jag tror inte en sekund på de där ryktena. Det är såna som du som gör att de fortfarande florerar.

Lagerström said...

Peter har du sett hans "hår" när Stina D intervjuar honom?

Anonymous said...

Tror att Axls naturliga kroppsdoft doftar lätt av urin

Arneby said...

Peter, jag fattade inte först att det var Pimme himself eftersom framtoningen var så ... normal :)