Monday, August 4, 2008

Minst 11 döda vs "Dreglande zombie" och "bara positivt"

Ur dagensmedia.se idag:
Nyheten om dödsdramat på K2, världens farligaste berg, slog ner under lördagen.
Efter det har Joachim von Stedingk, presstalesman åt den svenska äventyraren Fredrik Sträng, som deltog i expeditionen, inte haft en ledig minut.
- Jag gick ut med en grej till media klockan halv sju på lördag morgon. Sen ringde det oavbrutet i tre telefoner fram till klockan elva på kvällen. Då var jag som en dreglande zombie, säger Joachim von Stedingk till Dagens Media.
Klockan sju morgonen därpå började det ringa igen. Och så har det fortsatt ända fram till idag.
- Men det är bara positivt. Jag tycker att det är roligt, det är därför jag håller på med det här jobbet.

4 comments:

Erik Ahrnbom said...

Försöker känna empati med K2-personerna. Det går dåligt.
Om någon slår sig själv i huvudet med en hammare, blir det väldigt svårt att trösta när det till slut går hål.
Jag tycker mer synd om killarna som får bära all packning.

Lagerström said...

En suddig bärare är en osherpa

Erik Ahrnbom said...

Om en bärare plötsligt visar sig ha en enastående förmåga att lösa svåra matematiska ekvationer, kan man utropa "vilken sherpa!"

Lagerström said...

tycker generellt att det daltas för mycket med sherpas