Monday, August 4, 2008

Dagens gästbloggare: David Bexelius


Aftonbladet bjuder idag sina läsare på exklusiva bilder från Lill-Babs fest hemma i Järvsö för Diggiloo-gänget. Aldrig förr har jag känt en sån svår smärta över att "inte fått vara med". Vad är Rolling Stones Australienturné -76, Alliansens badtunnebadande hemma hos Maud eller efterfesten på Allsången när Wyclef var där och snodde med sig Berghagens blå kavaj mot denna sammankomst?

Jag hade velat se när Lotta och Holm hånglade. Jag hade velat bjuda Zelmerlöv på mina bästa partytricks. Jag hade velat smågnaga på en cabanoss tillsammans med Bengtzing. Jag hade velat köra ett shotsrace med Molly Sandén.

Men mest av allt hade jagvelat vara med på bilden ovan. Hade jag varit med hade jag gjort precis som Nanne och kört "peka på ölburken"-posen framför Aftonbladetfotografens kamera. Det måste ha varit sommarens fest att få sitta i Järvsö med den svenska artisteliten och dricka dansk fulöl som Lill-Babs köpt på flak av en tysk Schenkerchaffis på Järvsö Zoo's parkering.

Talande för hela festen är att Aftonbladet har döpt bilden till babsdrag.jpg. Det var drag på den festen.

Fan för att man inte var bjuden!

6 comments:

Peter Barlach said...

När ska David Bexelius börja blogga?

Anonymous said...

En annan undrar ju när en annan kan få skriva ett sånt där gästinlägg. Idering

Anonymous said...

Skönt att den där "Bexelius" inte bloggar mera. Han stinker!

/Norrlänningen

Anonymous said...

Jag hade också väldigt gärna velat vara med. Lill-babs ser ju ordentligt mosig ut på alla bilder i tidningen.

Figges Blogg said...

Mindre gästbloggande Jonas.
Tänk på standarden.

Anonymous said...

Oavsett kvaliteten på bloggen så tycks det ha varit en bra fest. Lill-babs verkar ju vara i fin form