Thursday, May 8, 2008

Tips nummer 5

di.se refererar idag till en artikel ur engelska Wired: 12 tips för dig som vill bli smartare. Känns som att jag kan behöva det. Jag fattar t ex inte alls den sista meningen i tips nummer 5:

"5. Ge ditt intellekt en kick genom att använda de rätta drogerna. Alla droger är inte dåliga för hjärnan utan vissa kan få igång tankeverksamheten. Bland annat kan metamfetamin öka din koncentration och kreativitet. Wired är dock inte sena med att påpeka att bieffekterna överskuggar de positiva sidorna med droger, och di.se tar direkt avstånd från just detta tips."

5 comments:

anjoe said...

Det er godt, at der øverst i artiklen står, at det er med glimt i øjet, at Wired har opsat de 12 tips ;-)

Tror jeg ville satse på 11. tips, for så bliver kroppen også trimmet *LOL*

Lagerström said...

vad spännande med ett danskt inlägg. min blogg är helt enkelt världsomspännande

Peter Barlach said...

Väldigt världsomspännande blogg!

anjoe said...

Ja verden bliver jo mindre dag for dag, så pludselig modtog du, lagerström, en kommentar fra det fjerne land kaldet Danmark.

Fagre nye verden - og du risikerer flere besøg/kommentarer fra mig, hvis du fortsætter din stil. "Fangede" dig tilfældigt ved nedlukning af min blog, læste tilbage i dine indlæg, og har derefter besøgt dig flere gange.

Du virker til at være en humoristisk, lun fyr, med et drej af alvor ;-) Sådant kræves af alle mennesker, men ikke mindst af personer, der har med medier at gøre...

anjoe said...

Hallo, glemte helt at berette, at ham der peter barlach bare er misundelig - men jeg kunne ikke komme tættere på ham end siden med hans profil... Sorry!