Sunday, October 12, 2008

Alex och ägarna


Varje söndag publicerar Alex Schulman en inne/ute-lista med tillhörande krönika i Schibsted-ägda Aftonbladet. Till vardags driver han humorsajten 1000apor.se (ägs av Metronome, som i sin tur ägs av Schibsted).
På första plats på hans innelista hitttar vi Anita Edlund, medverkande i Färjan (produceras av Metronome-ägda Stockholm-Köpenhamn) på Kanal 5.
På fjärde plats Hamnar Per Blankens, producent för Idol (produceras av Metronome-ägda Meter Film & Television)

I den tillhörande krönikan rasar Alex över att SVT:s programchef Annie Wegelius åker business class till Cannes. Men precis innan han går upp i limningen över att AW sitter på andra sidan skynket passar han på att nejmdroppa en smula:
"Jag tittar bakom mig. Där sitter TV3:s programchef Anders Knave. Han sover...Och superheta FridayTV:s Estelle von Schinkel."
Nämnde jag att FridayTV ägs av Metronome?

4 comments:

Huskorset said...

Sjo.
Att äga eller ägas, det är frågan.

Godiva said...

Jag funderade på något smart att tillägga, men Huskorset hade redan gjort det.

Unknown said...

Se där ja, själv har jag en mycket kluven inställning till Hr. Schulman och hans verksamhet. Snacka om upphaussad kille för att inte tala om hans före detta fru......

Ströbaek said...

he he he!