Wednesday, April 9, 2008

Dagens gästbloggare: Mackan Edlund




Ja, vem är då jag som har den stora äran att skriva på Jonas fantastiska
blogg?
Jag har egenhändigt komponerat en faktaruta, ni ser den nedan.
(Under den här meningen så är det Nedan)
Namn: Mackan Edlund
Ålder: Ett år äldre igår faktiskt!
Bor: Bromma
Sysslar med: Arbetar inom den offentliga sektorn.
Skostorlek: Liiite större än mina fötter.
Laster: Älskar det norska chokladgodiset “Kvikk Lunsj”

Ja, då vet ni lite mer om mig, gästbloggaren Mackan.
Onsdag idag och det brukar för min del innebära det obligatoriska
psykologbesöket. Jag lider nämligen av nåt så ovanligt som Cenosillicafobi.
Ni vet alla vad det är! Ja, jag är alltså rädd för tomma glas.
Väldigt jobbigt, speciellt på krogen där jag varje gång spenderar tusentals
kronor och sen kan jag aldrig dricka upp allt i glaset! Jag har dock inga
problem när jag ser andra tomma glas, det är bara “mitt” glas som aldrig får
bli tomt.
Efter att ha varit där så åker jag hem. I vanliga fall åker jag buss, men
idag åker jag kommunalt. Jag älskar känslan av att sitta med en massa
människor och inte veta vilka det är. Kanske är det därför som jag har
börjat gå med i massa parader och fackeltåg som jag inte vet syftet med.
Väl hemma så börjar ursäkterna!
Jag lovar mig själv varje dag, att idag ska jag ta dykcert! Men väl hemma så
orkar jag inte! Släpa upp mitt sittbadkar från källarförrådet, fylla det med
vatten och skum och sen ta på mig hela utrustningen. Nä, då sitter jag
hellre och stirrar på mina uppstoppade djur. Jag har tre stycken. En
igelkott (brasiliansk), en flyttfågel (marockansk) och en järpe (svensk).
Ja, jag vet. Den sista är inget djur, men den är kanske finast av dom alla
ändå! En sån underbart härlig brun yta som låter fantasin skena iväg.
Nä, nu är det dags att avsluta detta inlägg.
Tack alla ni som tog er tid att läsa! Ni är mina vänner nu.

2 comments:

Figges Blogg said...

Don't quit your day job.

Fellini said...

Mackan, jag vet att du vet det, men du är en jävla stjärna.