Tuesday, October 23, 2007

Det finns tillfällen då jag vill stå utanför samhället


Jag har just flyttat från Kapellgränd 17. Och naturligtvis ska man få en massa efterslängar från sina f d "goda grannar".
"Var e soprumsnyckeln?" (Kan vara jag som råkat få med mig den, men jag har fan inte mördat nån)
"Du har ju fyllt hela grovsoprummet med skräp!" (Eftersom jag gjorde det innan köparen fick tillträde, har jag väl för fan lika stor rätt att fylla det som alla andra)
"Du har grejer kvar i källaren!" (Ja, och? Jag ska ju komma och hämta dom)

6 comments:

Wennberg said...

Jag är helt inne på ditt spår Jonas. Du har ju själv sett min granne.
Välkommen tillbaka!

Anonymous said...

Jamän vi vill ju för faaan inte ha ditt skräp ståendes i källaren för all evighet!!!!!!!!!!

Vi vet hur du fungerar, du kommer aldrig att hämta sakerna.

F.d granne

Wille said...

Du kan få låna min kniv jonas! ;)

Figges Blogg said...

Angående dina grannar;
Skiiiit, i DOM! bara skit i dom.
Säg det till dom, jag skiter i er!
Skiter i er.
Ert sopprum.
Ert skräp.
Inte MITT problem.

Figges Blogg said...

Ta bar det du vill ha i källarförrådet, lämna resten, skriv grovsopor på förrådsdörren.

Och skit i allt, kapellgränd är historia. Det måste dina grannar fatta.

Erik Ahrnbom said...

Underbart! Sköna tvättstugetongångar. Och anonymt som sig bör.