Saturday, August 4, 2007

En sorglig värld




Jag vet att det är att sparka in öppna husvagnsdörrar att hacka på campare, men det är sorgligt och kulturlöst. Jag blir både arg och ledsen av att vuxna och får man förmoda normalbegåvade människor efter moget övervägande har kommit fram til att det här nog är den bästa semesterformen. Jag vill ta tag i deras solkiga skjortkragar och dra ner khakishortsen som sitter för högt upp på dom och bara skrika: "Har ni helt tappat det? Ni har för fan bara ett liv och tro det eller ej mina vänner, men det finns alternativ. Det finns andra sätt att leva, det finns skämt som faktiskt är roliga på riktigt, det finns vackra kläder, bra litteratur, häftiga platser, det finns människor som har insett att meningen med sjävla tillvaron INTE handlar om att göra som ala andra och bara man för guds skull inte sticker ut. Livet behöver inte vara en sorglig gryta från igår där ingredienserna består av sandaler, bingolotter, skinnsoffor och ordet 'trevligt'." Jag tror at denna dag på denna camping kommer det inte finnas en enda människa som tänker en egen, unik, icke-inlärd tanke.

7 comments:

Chelle said...

HALLELUJAH!

Anonymous said...

...men vore det inte jävla underground att någon i TV-branchen (som vi faktiskt lever i) drog på sig likadan träningsoverall som frugan, tjackade en brand new Kabe, laddade mulltoan, tog med sig alla fina gröna växter och bara drog?
"Det är så skönt att bara ta det lugnt, fika och snacka Rhapsody in rock med grannarna".
Där har vi någon som sticker ut!

Chelle said...

-inte ens det, nä.

Mikael said...

Underbart och bra på alla sätt och vis.

Fortsätt med det du gör.

Figges Blogg said...

avanti.

Ank said...

Slappna av, Lager, det här känns inte som du. Om du håller dig på din kant, så håller sig camparna på sin. Och aldrig behöver ni två mötas... Dom dricker lådvin och snackar skit ur djupet av sina brassestolar. Du dricker overpriced rosé på nån frän uteservering och snackar ski....tviktiga grejor, eller?
För övrigt bodde jag på en campingplats en gång. Där grillade jag flintastek, tvättade i den gemensamma tvättstugan (1 polett = 1 maskin), bytte grillmarinadrecept med tanter, drack Marinella, läste pocketdeckare och betedde mig som en jävla svenne fast jag jobbar med media. I grannvagnen bodde en marinbiolog som jobbade med ett forskningsprojekt om sälbeståndet i Östersjön. Han drack också Marinella. Try it, you may like it!
Puss och kram från NygårdsAnnika som hoppas vi ses snart. Kanske över en minigolf?

fröken falk said...

Men NÄE Jonas, hur tänkte du nu?! Jag håller med föregående talare - det här pinsamma pretto-inlägget kan inte du ha skrivit? För i såna fall vill jag ta tag i din ängsliga tv-killeskjorta och dra upp dina brallor som är så 2005 och skrika "har du helt tappat det?". Se till att hålla din dator borta från vänner/fruar/bönder så att de inte kan skriva inlägg och därmed solka ner din vanligtvis briljanta och SUBTILA humor. Puss ändå från Falken.